Omni3D wspiera zespoły rajdowe

W tym tygodniu miała miejsce premiera bolidu zespołu Politechniki Poznańskiej, a dokładnie PUT Motorsport. A niedawno, bo 24 czerwca na torze w Toruniu odbyły się testy ulepszonego samochodu rajdowego zespołu Politechniki Rzeszowskiej, z którym nasza firma współpracuje od maja ubiegłego roku.

Na początku lipca zespół Politechniki Poznańskiej zaprezentował samochód wyścigowy. Nie mogło nas zabraknąć podczas tego premierowego pokazu. Jest to już V odsłona bolidu. Omni3D do tego modelu dostarczyło elementy pakietu aerodynamicznego przedniego spojlera.

Omni3D do tego modelu dostarczyło elementy pakietu aerodynamicznego przedniego spojlera.

Bolid PUT Motorsport
Bolid PUT Motorsport

 

Bolid PUT Motorsport

Bolid PUT Motorsport

Wydruki powstały na drukarce Factory 2.0 Production System z filamentu CF-PA12, który wyróżnia się wysoką odpornością termiczną i trwałością. Nasze wydruki są finalnymi elementami konstrukcji, bolid w akcji można zobaczyć na filmie.

Premiera bolidu w Poznaniu

Premiera bolidu wyścigowego zespołu PUT Motorsport.- – -The premiere of the racing car of PUT Motorsport.

Gepostet von Omni3D – Industrial 3D printers am Mittwoch, 3. Juli 2019

Premiera bolidu na torze w Poznaniu

Nie możemy zapominać o zespole, z którym współpracujemy od roku. Niedawno, bo 24 czerwca na torze w Toruniu odbyły się testy ulepszonego bolidu PMT-02 ekipy PRZ Racing Team z Rzeszowa. Omni3D współpracuje z zespołem z Rzeszowa od maja 2018 roku. Samochód wyścigowy w ostatnim roku przeszedł wiele modyfikacji, aby mógł osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. Ostatnie testy w Toruniu potwierdzają to. Porusza się szybciej! Trzymamy kciuki za tegoroczne starty. A o szczegółach mówi już sam szef zespołu Bartosz Zachara.

Bolid PMT-02 to 80-konny bolid klasy Formula Student, który waży zaledwie 233 kg a setkę osiąga w 4 sekundy. Projekt zrealizowany i wykonany został przez studentów Politechniki Rzeszowskiej przy współpracy i zaangażowaniu wielu firm. Omni3D zrealizowała wydruki elementów o skomplikowanej geometrii i specyficznych wymaganiach.

Od zdobycia w 2018 roku II miejsca w klasie spalinowej podczas zawodów Formula Student Andorra samochód przeszedł serie modyfikacji. Ich celem jest zdobycie przez załogę kolejnych osiągnięć podczas tegorocznej edycji zawodów.

Pojazd zyskał pełny pakiet aerodynamiczny zwiększający silę docisku oraz poprawioną geometrię zawieszenia, które sprawią że samochód pokonuje tor jeszcze szybciej. Dodatkowo poprawki w układzie napędowym pozwoliły na wygenerowanie większego momentu obrotowego, co również poprawi właściwości jezdne pojazdu. – Bartosz Zachara, szef zespołu.

Testy bolidu PMT-02

Na pewno będziemy informować o wynikach zespołów. Życzymy powodzenia w startach!